Tytuł: Mindfulness dla dzieci. Poczuj radość, spokój i kontrolę
Autor: Carole P.Roman, J.Robin Albertson-Wren
Wydawnictwo: Sensus
W tym pędzie dnia codziennego warto się zatrzymać, warto zastanowić się, co tak naprawdę jest ważne, jakie są wartości, którymi się kierujemy, jakie mamy priorytety. Obecnie ten pęd w nieznanym kierunku, niestety nie dotyczy tylko osób dorosłych – również dzieci, często niestety za sprawą rodziców i / lub presji otoczenia, poddają się mu. Świadomość różnorakich zajęć, obowiązków i oczekiwać może przytłoczyć nawet najbardziej wytrwałych. Skupieniu się na tym, co najważniejsze, nie sprzyja również ilość bodźców, które każdego dnia docierają do dziecka, a także złodzieje czasu, którzy tylko czekają, by odciągnąć je od tego, co najważniejsze. Nic dziwnego, że w takich warunkach nie można mówić o koncentracji, trudno też efektywnie pracować czy wypoczywać.
Czy zatem istnieje sposób, by tę uważność trenować? By być w kontakcie ze sobą, rozumieć własne potrzeby i właściwie odczytywać sygnały płynące z naszego ciała? Pomocą w odzyskaniu kontroli nad własnym życiem: myślami, pragnieniami, emocjami, może służyć książka pt. „Mindfulness dla dzieci. Poczuj radość, spokój i kontrolę”, Opublikowany nakładem Wydawnictwa Sensus poradnik, autorstwa Carole P.Roman oraz J.Robin Albertson-Wren, to wyjątkowa propozycja adresowana do dzieci w wieku od 6 do 10 lat, ale także dla ich opiekunów, którzy dzięki temu lepiej zrozumieją sytuację dziecka. Co więcej, książka może być wyrazem troski o dobro własnej latorośli, warto zatem podsunąć dziecku lekturę, wspólnie nawet analizując (i wykonując!) ćwiczenia. Kto wie, może stanie się ona bodźcem do zmiany stylu życia całej rodziny?
Autorka książek dla dzieci i doświadczona nauczycielka oraz trenerka wspólnie stworzyły książkę, która może znacząco poprawić funkcjonowanie młodego człowieka, nie tylko jeśli chodzi o redukcję stresu czy lepszy humor, ale także poczucie sprawstwa oraz kontroli nad sobą i otoczeniem (kontroli tego, co kontrolować możemy). Książka to zbiór pewnych historii, które są jednocześnie lekcjami uważności, poprzedzonych listem do rodziców oraz do dzieci. Każda z opowieści zaprezentowanych w książce odnosi się do jakiejś emocji, która zresztą została graficznie oznaczona.
Historie te składają się na trzy części książki, mówiące o tym, jak być uważnym w domu, w szkole oraz w relacjach z rówieśnikami. Zaprezentowane przykłady zdarzeń oraz reakcji, stanowią pretekst do pokazania, co z daną emocją można zrobić, jak sobie z nią poradzić. Dostajemy zatem praktyczne narzędzia, za pomocą których możemy poradzić sobie m.in. z frustracją i rozżaleniem, poczuciem winy i przytłoczeniem. Przede wszystkim jednak nauczymy się wglądu we własne emocje, ich identyfikowania i nazywania, co jest podstawą do tego, by móc sobie z nimi sprawnie radzić.
Tym samym lektura książki nie tylko daje wymierne rezultaty w postaci uporania się z pewnymi emocjami, ale pozwala nam wieloaspektowo spojrzeć na siebie i na własne życie, zwiększyć swoje zadowolenie z każdego kolejnego dnia, zmniejszyć poziom stresu i poprawić relacje (również te z własnym dzieckiem/rodzicami). Lektura książki może stać się bowiem inspiracją do przeprowadzenia trudnych rozmów z dzieckiem, zarówno własnym, jak i z uczniem – to doskonała propozycja na godziny wychowawcze, która może pomóc zbudować klasową społeczność, a przy tym zwiększyć zaangażowanie uczniów i ich umiejętność skupienia się na temacie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz