Tytuł: Jak czerpać radość z pracy
Autor: Bruce Daisley
Wydawnictwo: PWN
Zastanawiasz się, jak to możliwe, że niektóre osoby rano podążają do pracy z ochotą i uparcie twierdzą, że uwielbiają to, co robią? Zapewne tak, szczególnie jeśli nie darzysz uczuciem swojego miejsca pracy, a codzienne czynności nużą cię i nie dają radości. A może ty też kiedyś byłeś pełen zapału i entuzjazmu, każdy dzień w firmie był dla ciebie wyzwaniem, a osiągane sukcesy cieszyły cię i były powodem do dumy? Co się zatem stało i czy można to zadowolenie z pracy przywrócić?
Zarówno dla tych, którzy nigdy nie lubili i nie lubią swojej pracy, jak i dla tych, którzy przestali odnajdywać w niej sens, adresowana jest książka pt. „Jak czerpać radość z pracy”, opublikowana nakładem Wydawnictwa PWN. Bruce Daisley, wiceprezes europejskiego Twittera, autor licznych projektów poświęconych budowaniu poczucia szczęścia w pracy stworzył prawdziwe kompendium wiedzy na temat sposobów na pokochanie swojej pracy. Co więcej, pokochanie jej niezależnie od tego co robisz, bowiem – jak twierdzi autor – „możemy robić pewne rzeczy, dzięki którym realizacja obowiązków służbowych zacznie sprawiać nam większą przyjemność”. Lektura książki nie tylko zmusza nas do refleksji nad wykonywanymi zadaniami i możliwościami ich modyfikacji lub robienia w taki sposób, by stały się źródłem radości, ale dostarcza nam szeregu wskazówek, w jaki sposób zmienić kulturę organizacyjną w firmie, jak uczynić z pracowników zespół, który staje się dodatkowym bodźcem do tego, by polubić pracę. Dlatego też warto, by po ten poradnik sięgnęli nie tylko zdesperowani pracownicy, którzy poważnie myślą o odejściu z firmy i / lub zmianie zawodu, ale i menedżerowie, którzy dzięki temu będą mogli stworzyć zespół, który wzajemnie się motywuje i który po prostu lubi ze sobą pracować.
Książka składa się z trzech części: Synergia, Synchronizacja oraz Synergia, które krok po kroku przybliżają nas do … pokochania swojej pracy. Przynajmniej na tyle, na ile jest to możliwe. Pierwsza część poradnika pokazuje, w jaki sposób można odzyskać utraconą energię i znów nabrać chęci do pracy i do życia. Autor namawia nas do tego, by wprowadzić drobne zmiany, pozwalające czerpać satysfakcję z pracy, motywujące nas do tego, by do niej chodzić. Przytoczone wyniki badań uzupełniają i potwierdzają skuteczność dwunastu trików, które są w stanie odmienić naszą zawodową rzeczywistość i uczynić miejsce pracy bardziej przyjaznym. Poranek w trybie mnicha, spacer w celu odblokowania myśli czy słuchawki w charakterze tajnej broni – już dziś możemy wprowadzić przynajmniej jedną z proponowanych zmian.
Część druga książki oparta została na pojęciu synchronizacji – i tym razem przywołując najnowsze nadania naukowe oraz opierając się na ich wynikach autor pokazuje, w jaki sposób można stworzyć zespół oparty na zaufaniu i porozumieniu. Ciekawostką jest fakt, że inspirację będziemy czerpać od … trzynastowiecznego cesarza rzymsko-niemieckiego Fryderyka II Hohenstauf. To jego dociekliwość bowiem sprawiła, że odkrył pewną cenną prawidłowość (abstrahując od nieetycznych badań, które prowadził) - jeśli nie czujemy miłości albo przynależności, poddajemy się. Znalazła ona potwierdzenie w hierarchii potrzeb Maslowa, stała się też punktem wyjścia do rozważań autora na temat tego, w jaki sposób osiągnąć poczucie przynależności.
Część trzecia poradnika – Synergia – to przedstawienie optymalnej kultury pracy opartej na zasadach pszczelego roju. Autor podkreśla, że synergia pojawiająca się w zespołach pracowniczych pomaga zwiększyć wydajność pracy, a także czerpać zadowolenie z wykonywanych zadań. Pokazuje również, jak osiągnąć stan równowagi pomiędzy szczerością a entuzjazmem, zdradza sprawdzone sposoby wdrażania synergii w zespole, takie jak dzielenie się niepewnościami, omawianie natychmiast ważnych spraw i ograniczenie składu zespołu.
Lektura książki „Jak czerpać radość z pracy” uświadamia nam, jak niewiele trzeba, by znów poczuć satysfakcję z wykonywanych zadań, by rzeczywiście lubić, a nawet kochać to co robimy i swoje miejsce pracy. Wystarczy tylko nieco zmienić swoją postawę a także dokonać kosmetycznych nawet zmian w strukturze zespołu, dotyczących m.in. tego w jaki sposób ma on funkcjonować, by poczuć, jak wiele się zmieniło w środowisku pracy i o ile chętniej ludzie przychodzą do firmy. Czytelny język książki ułatwia zrozumienie nawet skomplikowanych zagadnień i omawianych wyników badań, zaś graficzny układ i podpowiedzi odnośnie alternatywnych działań umieszczone w ramce sprawiają, że zawsze możemy sięgnąć do lektury wówczas, kiedy wdrożone zmiany nie okażą się wystarczające lub kiedy nieopatrznie znów zawrócimy z obranej drogi.
Myślę, że warto przeczytać :)
OdpowiedzUsuńZdecydowanie!
Usuń