Tytuł: Najdroższy banan świata, czyli kto wykradł grę z komputera
Autor: Ewa Nowak
Wydawnictwo: Czarna Owca
O tym, że filmy potrafią kosztować miliony, nikogo nie trzeba przekonywać. Producenci wydają miliony dolarów na gaże aktorów, promocję i efekty specjalne. W większości przypadków, ten rozmach się opłaca, a widzowie chętnie zostawiają pieniądze w kasach kina, kupując zarówno bilety, jak i związane z produkcjami gadżety. Okazuje się jednak, że podobnymi prawami rządzą się gry komputerowe. Również ich produkcja może kosztować miliony i … koszty niektórych zwracają się bez problemu. Czy jednak gry warte są tyle, by opłacało się je wykraść producentom? Komu może zależeć na tym, by taką grę posiadać wcześniej? Kto i w jaki sposób mógłby ją wykraść?
Na te pytania będzie poszukiwała odpowiedzi dzielna drużyna pod dowództwem Czternastego. Przy jego pomocy dwójka tajnych agentów, Anakin i Omega, ocaliła już Ziemię przed wybuchem jądrowym oraz unicestwili bombę chemiczną ukrytą w śmietniku na podwórku. Nic zatem dziwnego, że teraz czują się w obowiązku zainterweniować w sprawie kradzieży niezwykle popularnej wśród młodzieży gry komputerowej. Anakin (czyli Mieszko) i Omega (jego siostra Marcelina), tym razem mają do dyspozycji otrzymany od ojca nowy sprzęt, który koniecznie musza przetestować. A nie ma lepszej okazji, niż sprawdzić taki noktowizor niż … zamknąć się w szafie. Nie wierzycie? Przystąpcie wraz z Anakinem i Omegą do operacji, bo stawka toczy się o pięć milionów euro. Właśnie tyle warta jest gra Strong Brain, a właściwie jej najnowsza wersja.
Ta szpiegowska historia z bananem w tle, to kolejna już brawurowo napisana opowieść z serii Akademia Szpiegów adresowana do młodych czytelników. Parę niezwykle mądrych szpiegów mogliśmy już poznać dzięki książce „Noga w szufladzie, czyli domowa historia szpiegowska”, a teraz warto kontynuować tę znajomość, dzięki powieści „Najdroższy banan świata, czyli kto wykradł grę z komputera”. Książka Ewy Nowak, opublikowana nakładem Wydawnictwa Czarna Owca, to porywająca lektura dla dociekliwych czytelników z detektywistycznym zacięciem. Wspólnie z młodymi bohaterami przygodę przeżywać będą nie tylko ich rówieśnicy – jestem przekonana, że także rodzice dadzą się wciągnąć w intrygującą fabułę. Szczególnie, jeśli są miłośnikami książek akcji i … gier komputerowych.
Tak jak przewidział ojciec Anakina i Omegi, faktycznie gra stworzona przez genialną programistkę mieszkającą w ich mieście, Panią Dębską, stanowi prawdziwą pokusę i wiele osób mogłoby pragnąć jej zdobycia. Sam Kuba, jeden z uczniów szkoły, do której uczęszcza Mieszko i Marcelina stwierdził, że zrobiłby wszystko, by zagrać jako jeden z pierwszych w Strong Brain. A jednak to nie on wdarł się do domu programistki i skopiował grę. Okazuje się, że wróg czaił się bliżej…
Komu udało się dokonać przestępstwa i dlaczego zrobił nielegalnie kopię gry? Ile wart jest banan zawierający najnowszą wersję Strong Brain? Czy w szajce jest dyrektor szkoły? A może szkolna psycholożka? Na te i na kolejne pojawiające się w trakcie lektury pytania odpowiedź będziemy musieli znaleźć wspólnie z Anakinem i Omegą. A że do dyspozycji mamy pełen arsenał niezbędnych prawdziwemu szpiegowi mniej lub bardziej profesjonalnych środków (takich jak lalki w ciąży czy kamera), to nie musimy się obawiać o powodzenie misji…
Wkraczając wraz z Anakinem i Omegą w świat tajnych operacji musimy liczyć się z niebezpieczeństwem, a także tym, że będziemy musieli uruchomić nasze szare komórki podczas poszukiwania związków przyczynowo-skutkowych, motywów, a także właściwych metod prowadzenia śledztwa. Ale mając tak wspaniałych bohaterów za wzór, nie pozostaje nam nic innego, jak tylko … przyłączyć się do ich paczki w kolejnej powieści …
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz