Tytuł: Wielka księga gier. W bajkowym świecie
Ilustracje: Anna Láng
Wydawnictwo: Arkady
Podstawy uczenia się kryją się w prawidłowym rozwoju emocjonalnym. Umiejętności emocjonalne wzmacniać można przez zabawę, odkrywanie świata, eksperymentowanie, kontakty z rówieśnikami. Sprzyja temu wykorzystanie różnego rodzaju gier, dzięki którym dzieci nie tylko wspaniale spędzają czas, ale również uczą się związków przyczynowo skutkowych oraz radzenia sobie z frustracją, kiedy coś się nie udaje, kiedy tym razem one przegrywają, a także tego, jak zachować cierpliwość i ćwiczyć wielokrotnie. Grami, które są uwielbiane przez dzieci, są gry planszowe, które dostarczają rekwizytów do zabawy, które uczą zdrowej rywalizacji, gry „fair play”, a także kryją w sobie różne przesłania.
Takie gry są dostępne w ofercie Wydawnictwa Arkady. Co więcej, gry te zachwycą każdego małego (i nie tylko małego) miłośnika bajek. Wyprawa w ten magiczny świat znany dotąd z książek czytanych przez rodziców i opiekunów jest możliwa dzięki „Wielkiej księdze gier. W bajkowym świecie”.
Do skonstruowania gier posłużyły najpiękniejsze bajki, doskonale znane dzieciom i dzięki temu, tym bardziej wciągające. „Księga dżungli:, „Jaś i Małgosia”, „Piotruś Pan” czy „Czarnoksiężnik z krainy Oz”, to tylko niektóre z proponowanych historii, w których możemy bezpośrednio uczestniczyć, za sprawą pionków i kostki przenosząc się w bajkowa rzeczywistość. Co więcej, zarówno pionki, jak i kostkę przygotujemy samodzielnie, wymagają one bowiem złożenia z elementów znajdujących się na ostatniej stronie książki. I choć w wielu przypadkach będzie to wymagało pomocy osoby dorosłej, to dodatkowo będzie wspaniałym ćwiczeniem zdolności manualnym, wspierającym opanowanie nowych kompetencji.
W te piękne gry mogą grać już nawet 3-letnie dzieci, oczywiście pod nadzorem rodziców i po uprzednim wytłumaczeniu im zasad. Być może trzeba będzie nieco uprościć zasady gry, ale najważniejsze jest, by poznały one zasady obowiązujące w trakcie interakcji społecznych i w grach zespołowych. 5, 6-letnie dzieci doskonale poradzą sobie już z zadaniami, zaś górna granica tych gier praktycznie nie istnieje. Kto wie, być może zdarzą się sytuacje, kiedy po położeniu maluchów rodzice sami zasiądą do plansz!
Rozpoczynając przygodę z wielką księga gier możemy samodzielnie wybrać, czy rzucamy się w objęcia przygody, wcielając się w postać Mowgliego, Baloo, Bagheery bądź Matki Wilczycy, omijając starannie pola z małpami (szczególnie z małpami w klatce) i wypatrując słonia Hathi. Możemy również towarzyszyć Jasiowi i Małgosi (dowiadując się, jak zwiększyć swoje szanse na wygraną z czarownicą), czy też przenieść się wraz z Alicją do Krainy Czarów, stając się główną bohaterką historii bądź też przybierając postać Białego Królika, Kota z Cheshire lub Szalonego Kapelusznika.
Na miłośników opowieści o Piotrusiu czeka szalona podróż po Nibylandii, możemy też powędrować do Szmaragdowego Miasta wcielając się w Dorotkę, Stracha na Wróblę, Blaszanego Drwala czy Tchórzliwego Lwa. Słuchać będziemy też dźwięku fletu, na którym gra flecista z Hameln, poznamy również Pinokia (choć możemy zostać także Dżepetto, Wróżką lub Gadającym Świerszczem, będziemy musieli się również popisać umiejętnościami i sprytem godnym dżina.
Temu wszystkiemu towarzyszyć będą olbrzymie emocje i mnóstwo dobrej zabawy. Osiem gier planszowych do wyboru umożliwia dopasowanie gry do preferencji dziecka, zaś sztywne karty książki czynią ja trwałą mimo wielu emocjonujących rozgrywek. Będzie się działo!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz