niedziela, 20 października 2019

Nie tylko jakość ma znaczenie...

Każda firma w warunkach gospodarki rynkowej robi wszystko, by klienci do niego wracali, a jeszcze wcześniej – by tymi klientami zostali, by mieli świadomość oferowanych produktów i usług. Jest to szczególni istotne, zwłaszcza że klienci także mają pełną świadomość roli konsumenta, a także szerokiego wyboru. Szanse na przetrwanie i dalszy rozwój mają zatem tylko te przedsiębiorstwa, które będą miały zapotrzebowanie na swoje produkty i usługi, ponieważ to nabywcy są gwarantem istnienia danej organizacji, dostarczając środki finansowe w zamian za spełnienie ich oczekiwań. 


Postaw na jakość 


Współczesne przedsiębiorstwa, jeśli chcą istnieć nie mają innego wyboru jak przyjęcie strategii jakościowej, ponieważ gwarantuje ona pozyskanie lojalnego klienta. Dobry wynik finansowy przedsiębiorstwo jest w stanie osiągnąć wówczas, kiedy przy określonych kosztach świadczenia dostarczy usługę mającą dużą wartość dla klienta. Ponadto, konieczne jest zadbanie o poprawę jakości usług, która już dawno nie jest traktowana jako koszt, ale jako inwestycja w pozyskanie stałych klientów, których transakcje zapewnią firmie większe przychody w dłuższym okresie czasu niż pojedyncze zakupy jednostkowych nabywców. Potwierdzają to czynniki uwzględniane w ustalaniu cen: 
  • stały klient jest skłonny zapłacić wyższą cenę za wyższą jakość, ponieważ kupował już usługę w danej firmie i był z niej zadowolony; 
  • stali klienci zapewniają firmie darmową reklamę; 
  • w tradycyjnych metodach ustalania cen nie uwzględnia się kosztów zastąpienia utraconego klienta nowo pozyskanym. 
Dlatego też, przy analizie kosztów i zysków, konieczne jest uwzględnienie jakości usług, bowiem dobra jakość przyczyni się do wzrostu przychodów i redukcji kosztów w długim okresie czasu. Jakość jest zatem jednym z najważniejszych efektów działalności bowiem - oprócz ceny - jest najistotniejszą przyczyną przesadzającą o wyborze przez klienta tego, a nie innego produktu. Jakość decyduje w dużym stopniu o możliwości sprzedania produktu, o sukcesie handlowym usługi, natomiast pogorszenie jakości może skutkować odejściem klientów. 

Jakość to nie wszystko 


Dobra jakość nie wystarczy, jak bowiem mają się o niej przekonać klienci, skoro nie są świadomi oferowanych produktów? Dlatego też niezwykle istotna jest również kwestia reklamy – dotarcie z nią do odpowiedniej grupy odbiorców, to dla wielu firm sprawa kluczowa. Dlatego też należy dobrze przemyśleć, w jaki sposób będziemy informować odbiorców o swojej firmie i jej produktach / usługach, czyli jako formę reklamy wybierzemy, aby okazała się być optymalnym rozwiązaniem. Wartym rozważenia, a przy tym stosunkowo nisko kapitałochłonnym pomysłem, są stojaki na ulotki

W zależności od branży i potrzeb danej firmy, stojaki mogą mieć różne wymiary, a także kształty. Jeśli są to stojaki wysokie, zwykle ustawia się je przy wejściu do firmy, biura, stoiska targowego, tak, by klienci mogli swobodnie przeglądać umieszczone tam ulotki reklamowe. Na rynku są również stojaki niskie –idealne na biurko. Kluczem do wyboru właściwego, jest m.in. wygląd danego pomieszczenia (w tym jego metraż). Ważne, by przy wyborze odpowiednich kierować się jakością, muszą być bowiem zarówno estetyczne, jak i solidne. Umieszczone w nich materiały promocyjne mają różną objętość, niekiedy są formie kilkudziesięciu-stronicowych katalogów muszą zatem nie tylko się na stojakach mieścić, ale też nie mogą zagrażać ich stabilności. 

Co więcej, stojaki reklamowe porządkują przestrzeń, niekiedy nawet mogą ją dzielić. Umieszczone w nich materiały wpływają na ogólny wygląd pomieszczenia, a co za tym idzie – na odbiór firmy przez klienta. Stojaki gwarantują również, że umieszczone w nich materiały samoczynnie nie wypadną, łatwiej jest też utrzymać porządek niż w przypadku ulotek rozłożonych na biurku pracownika czy na stoliku przy wejściu. 

Nowoczesny design stojaków, szeroki wybór ich kolorów i kształtów, łatwość czyszczenia, a także cena – to wszystko sprawia, że warto wybrać to rozwiązanie dla swojej firmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz