Dawno już minęły czasy siermiężnych reklam, które szpeciły przestrzeń i w nieco nachalny sposób sugerowały potrzebę zakupu określonego produktu. Obecnie zwracamy coraz większą uwagę na otoczenie, stajemy się estetami, i – poza pewnymi wyjątkami – firmy doskonale o tym wiedzą. Dlatego też pojawiają się coraz to bardziej wymyślne, ale i mniej inwazyjne działania oraz narzędzia marketingowe, które zamiast odstraszać zachęcają, zwracają naszą uwagę, a przy tym nie szpecą, nie wzbudzają niechęci.
Obecnie mamy do czynienia z dwoma nurtami – pierwszy, to rozsądny minimalizm, czyli reklama o ograniczonych środkach wyrazu, stonowana, doskonale pasująca zarówno do modnego od kilku lat minimalizmu, jak i stylu eko czy trendu slow-life. Drugi biegun, to sięganie po coraz to nowsze środki wyrazu, coraz odważniejsze działanie, jaskrawe tła, odważne elementy scenografii, ale wszystko to spójnie i ze smakiem.
Nowe trendy
Ławki, schronienia przed deszczem, stojaki na rowery, a nawet niepozorna dawniej ścianka reklamowa – wszystko to zyskuje nową jakość, łącząc w sobie funkcjonalność z miłym dla oka designem. A wszystko dlatego, że projektanci (a zatem i firmy) muszą zmierzyć się z coraz bardziej problematycznym brakiem oryginalności. Jest to widoczne na każdym kroku, bowiem kolejne projekty są w zasadzie do siebie podobne (zarówno wizualnie, jak i funkcjonalnie). Dlatego zachodzi potrzeba swobody twórczej i wyróżnienia się. Więcej cieni i gradientów, najmodniejsze palety kolorystyczne, a także multikolorowość – to wszystko istnieje w mainstreamowej komunikacji, gdzie kluczem do sukcesu jest albo powrót do korzeni, albo tworzenie nowych trendów.
Co prawda ryzyko bycia oryginalnym nie zawsze się opłaca i można niekiedy mocno przekroczyć granie, ale płacimy za to powtarzalnością i kopiowaniem rozwiązań największych graczy. Wkrada się nuda, schematyczność, a przecież – dla bezpieczeństwa – wystarczy nieco usprawnić starsze, zapomniane (bądź niedoceniane) rozwiązania i nadać im nowa jakość.
Ścianki reklamowe wracają do łask
Jednym z takich rozwiązań, teoretycznie znanych wszystkim, ale jednocześnie zbyt rzadko dotąd stosowanych, jest ścianka reklamowa. Do lamusa odchodzą już rozwiązania, które nie wyglądały ani trwale ani elegancko, bowiem dzięki nowym trendom, materiałom i najnowszym technologiom produkcji, ścianka może być nie tylko trwała, ale niebywale efektowna, łącząc w sobie funkcjonalność i styl.
Ta funkcjonalność przejawia się nieskończoną niemal paletą zastosowań. Nie tylko ścianka reklamowa jest skutecznym nośnikiem treści, ale organizuje przestrzeń, umożliwiając jej dzielenie i łatwą do modyfikacji aranżację. Jest to przydatne zarówno w małych pomieszczeniach, które za jej pomocą można optycznie powiększyć, jak i większych, o dotąd nie wykorzystywanym w pełni potencjalne – wydzielenie określonej przestrzeni w celu na przykład ekspozycji produktu, pozwala na równoczesną prezentację kilku wyrobów bądź też, organizację kilku wydarzeń współistniejących lub nawet niezależnych od siebie.
Po to rozwiązanie sięga coraz więcej podmiotów i instytucji, bowiem doskonała jakość ścianek w połączeniu z nowoczesnym designem, a także uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i preferencji podczas procesu produkcyjnego, oraz dodatkowo z atrakcyjną ceną sprawiają, że ścianki reklamowe są przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”.
Ścianki, jako niemal element małej architektury, a już na pewno element aranżacji przestrzeni, są nie tylko dość wymowne, ale wspaniale komponują się z wnętrzem. Co więcej, spełniają swoją rolę zarówno w komunikowaniu treści komercyjnych, jak i prospołecznych.
Dodatkowo, dzięki odpowiednim systemom mocowań i łączników, a także innym akcesoriom pozwalającym na odpowiednią modyfikację i dopasowanie ścianki do jej funkcji i przestrzeni, jaką ma tworzyć / w jakiej się znajduje (np. dodatkowe oświetlenie czy ustabilizowanie), jest to rozwiązanie wszechstronne. Co więcej, postawienie ekspozycji czy jej likwidacja, ewentualnie zmiana aranżacji nie wymaga całej ekipy i jest stosunkowo prosta i szybka, co przekłada się na niższe koszty i optymalną organizację pracy. Uwzględniając jeszcze możliwość dopasowania kolorystycznego ścianki, to jedno z najlepszych i najtańszych rozwiązań, po które śmiało można sięgać, niezależnie od profilu firmy, czy okazji – to bowiem nowoczesna ścianka reklamowa dopasowuje się niejako do warunków otoczenia, wzbogacając go (doskonale spełniając przy tym swoje funkcje użytkowe), a nie odwrotnie.
źródło: Omega System |
Oj ciężko się teraz wybić z reklamą. Przyciągnąć wzrok ludzi w natłoku wszystkiego to nie lada wyczyn.
OdpowiedzUsuńDokładnie. Dlatego warto sięgać do korzeni, nieco "odświeżając" formułę.
Usuń