Tytuł: Skuteczny trening sprzedaży
Autor: Grzegorz Radłowski
Wydawnictwo: Poltext
Liczne doświadczenia, zarówno dużych firm, jak i pojedynczych sprzedawców dowodzą, że sprzedaż jest sztuką. W czasach, kiedy nieograniczona ilość towaru jest powszechnie dostępna, kiedy poszczególne produkty czy usługi nie odbiegają od siebie pod względem jakości, jedyne co pomaga różnicować pomiędzy sobą oferty poszczególnych firm, to właśnie sprzedaż. Jak zatem zwiększyć swoją efektywność w tym zakresie? Czy umiejętność sprzedaży jest darem czy też bez problemu można się tej sztuki nauczyć? W jaki sposób pracują najlepsi sprzedawcy i czy poznanie prezentowanego przez nich stylu zagwarantuje nam podobną efektywność?
Przekonamy się o tym dzięki książce autorstwa Grzegorza Radłowskiego, doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, ale i trenera, szkoleniowca, kierującego zespołem pracowników kształcących agentów ubezpieczeniowych, kierowników grup, dyrektorów oddziałów. Publikacja Wydawnictwa Poltext, pt. „Skuteczny trening sprzedaży. Wykorzystaj swoje kompetencje”, to nie tylko lektura dla przedstawicieli handlowych czy pracowników dużych korporacji, ale przede wszystkim dla osób szkolących sprzedawców. Lektura uświadamia nam, że choć handlowanie jest swego rodzaju grą, w której nie wystarczy znajomość zasad. Niezbędne ich konsekwentne ich przestrzeganie, pewna doza elastyczności, otwartości na negocjacje, a przy tym samozaparcia, by próbować dorównać najlepszym. Ten swego rodzaju poradnik dostarcza nam praktycznej wiedzy, jak stać się lepszym sprzedawcą, jak w tej pracy wykorzystać swoje naturalne predyspozycje. Połączenie podanych przed autora wskazówek z własną techniką sprzedaży, być może wzorowanie się na przyjętym sposobie myślenia, pozwala zwiększyć obroty, pozwala zasłużyć na miano najlepszego sprzedawcy.
W kolejnych rozdziałach krok po kroku zgłębiamy tajniki efektywnej sprzedaży, szybko przyswajając wiedzę dzięki jej oparciu na doświadczeniach własnych autora. Zwracamy również uwagę na szczególnie istotne w pracy trenera umiejętności coachingowe, konieczne szczególnie w przypadku budowania kompetencji sprzedawców i menedżerów sprzedaży, a także na cechy, które pozwalają odróżnić eksperta od amatora. Przekonamy się również, czy do pracy w charakterze sprzedawcy można się wdrożyć i jak taki proces nauki wygląda.
Autor pisze również o przewagach kompetencyjnych, pokazując w jaki sposób przewagi uczenia wyglądają w praktyce – czyni to na podstawie kilku firm, począwszy od jednej z pracowni obuwniczych, będącej właścicielem wyjątkowo ekskluzywnej marki butów, poprzez firmę posiadającą jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, czyli McDonald`s czy inną dużą organizację, jaką jest IKEA. Autor podkreśla, że doskonali sprzedawcy nie tylko doskonale znają wszystkie sprzedażowe techniki, czy też potrafią je zastosować w praktyce, ale sprawnie poruszają się też w merytorycznym obszarze swojej pracy. Przy tej okazji, Radłowski przedstawia pewien mechanizm, składający się na pożądany mechanizm sprzedaży czyli model DUON, przy pomocy którego można zmienić perspektywę zarządzania zespołem sprzedaży. Pokazuje również w jaki sposób można wykorzystać takie narzędzie do zarządzania strategicznego, jakim jest rozkład normalny Gaussa, wyjaśnia czym jest zarządzanie własnym wizerunkiem i namawia, by uczyć się tego, jak sprzedawać, ćwicząc każdego dnia oraz eksperymentując. Wiele uwagi poświęca również naturalnym predyspozycjom, w tym predyspozycjom związanym z orientacją na rezultaty czy odpornością na stres.
To tylko kilka zagadnień poruszonych w tej rewelacyjnej (rewolucyjnej) książce dotyczącej sprzedaży, która znaczącą przybliża nas do sukcesów w tym zakresie i to od razu po skończeniu lektury. Pod warunkiem oczywiście, że będziemy czytać ją z uwagą i pełną koncentracją na temacie oraz na zaproponowanych przez autora ćwiczeniach. Dzięki zastosowaniu pewnych strategii będziemy w stanie budować odpowiednie nastawienie, kompetencje, zaś dzięki życiu w pasji będziemy mogli stać się nie tylko szczęśliwym człowiekiem, ale i mistrzem w swojej dziedzinie. Przejrzysty układ książki, jej szata graficzna, zastosowanie punktorów, pozwala bez problemu odnaleźć się w kolejnych rozdziałach i tematach wyszukując te informacje, które są dla nas niezwykle cenne. A to z kolei pozwala budować przewagę kompetencyjną i doskonalić się w tym, co chcemy robić – w sprzedawaniu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz